Lige vilkår for alle

275.000.000 kroner. Mere end en kvart milliard kroner.

Så meget har det, ifølge revisionsfirmaet PwC, som minimum kostet det statsejede PostNord at drive PostNord Logistics A/S siden etableringen for ca. 7 år siden. Penge, der er blevet givet til firmaet, for at dække de store underskud år efter år.

I foreningen elsker vi såmænd konkurrence. Men det skal være på lige vilkår. Indtjeningen på stykgodsmarkedet er i de seneste år faldet – og truer nu et velfungerende marked, som PostNord med deres tilbudsstrategi er ved at ødelægge. Endda for vores skattekroner.

Foreningen Stop Unfair Fragt handler ganske enkelt om lige vilkår for alle. Ikke kun økonomisk – men også menneskeligt.

For vi undrer os. PostNord, og dermed også PostNord Logistics, skal følge statens regler for ordentlige arbejdsforhold og løn til chaufførerne. Men kan de garantere det, når det er mellemmænd, der leverer chauffører fra Bulgarien, Polen og Rumænien til at varetage opgaverne for PostNord Logistics? Det vil vi gerne have svar på.

Vi ser rigtigt mange PostNord trailere blive trukket rundt i Danmark og Sverige af en lastbil på udenlandske nummerplader. Og de selvsamme vogne ser vi holde rundt på de danske rastepladser i ugevis, mens de venter på opgaver. Er det fair forhold?

Synes du heller ikke, at PostNord Logistics skal have frit spil til at underminere ordentlige arbejdsforhold og danske arbejdspladser – så bliv medlem. Det er ganske gratis, og du vil løbende modtage nyheder, videoer og information om den unfair konkurrence, som staten støtter.

BLIV MEDLEM